DisplayLink Troubleshooting

Wij hebben enkele klanten met problemen waarbij de third-party USB-C dock niet meer werkt wat lijkt te komen door een Windows Update.

HP

Tijdelijke oplossing bij HP lijkt een reset uit te voeren.

  1. Schakel de laptop volledig uit (dus niet standby/hibernate etc.).
  2. Haal alle kabels los.
  3. Houd de aan/uit knop minimaal 10 seconden ingedrukt (laptop zal aan/uit gaan, gewoon vasthouden).
  4. Laptop gaat een paar keer aan/uit en fan kan hard gaan blazen na loslaten.
  5. Laptop start als het goed is vanzelf op en probleem zou nu verholpen moeten zijn.

Het kan zijn dat je bij beeldscherm instellingen het dupliceren/uitbreiden weer aan dient te zetten.

Lenovo

Voor Lenovo zijn we nog uitgebreid onderzoek aan het doen en komen hier zo spoedig mogelijk op terug.

Overige merken

De USB-C docks/adapters gebruiken het DisplayLink protocol.
DisplayLink geeft op hun website aan dat de volgende stappen een oplossing zouden kunnen bieden voor dit probleem.

  1. Installeer de nieuwste DisplayLink software.
    DisplayLink Downloads Page | Synaptics
  2. Installeer de nieuwste USB 3.0 driver via de website van de laptop/computer fabrikant.
  3. Installeer de nieuwste BIOS/UEFI via de website van de laptop/computer fabrikant.
  4. Probeer een andere USB poort en/of USB-C dock/adapter.
  5. Schakel USB selective suspend uit.
  6. Kijk voor fouten in apparaatbeheer en logboeken.
  7. Update de USB-C dock/adapter.
  8. Schakel Link State Power Management uit in energiebeheer.

Komt u er niet uit? Wij leveren ook IT consultancy en IT beheer! Neem contact met ons op voor meer informatie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *