Wat is CVE-2025-21204?

CVE-2025-21204 is een privilege-escalatie kwetsbaarheid in de Windows Update Stack die wordt veroorzaakt door onjuiste linkresolutie vóór bestands toegang (“link following”). Deze fout stelt een aanvaller met lage privileges in staat om rechten te verhogen en bestanden te manipuleren of acties uit te voeren in de context van de NT AUTHORITY\SYSTEM account.

Om deze kwetsbaarheid te beperken, heeft Microsoft een beveiligingsupdate uitgebracht die automatisch een lege inetpub-map aanmaakt op getroffen systemen, zelfs als Internet Information Services (IIS) niet is geïnstalleerd. Sommige gebruikers verwijderden deze map, denkend dat deze niet nodig was, maar Microsoft verduidelijkte later dat het verwijderen ervan de kwetsbaarheid opnieuw introduceert.

Als de map is verwijderd, heeft Microsoft een PowerShell-script verstrekt om deze te herstellen met de juiste rechten.

Install-Script -Name Set-InetpubFolderAcl
Set-InetpubFolderAcl

Vragen?

Neem dan contact met ons op.

Initiële aanlevering van dienstverbanden en verzuim voor BCS DM

Hier vindt u informatie over het invullen en aanleveren van initiële DVB en VZM bestanden voor BCS Dossier Manager.

Downloaden van de Vrije Velden Definitie bestanden

Download de bestanden via de volgende link: https://vdtg.nl/wp-content/uploads/2025/06/2025-05-09%20Import-bestanden%20Vrije%20Velden%20Definitie.zip

Invullen van de Vrije Velden Definitie bestanden

In het eerder gedownloade bestand, zitten twee mappen. Eén met de dienstverband (DVB) en één met de verzuim (VZM) bestanden. In de voorbeeldbestanden (Voorbeeldbestand VV BASIS DVB 3.03.xls en x) zitten tabbladen genaamd Toelichting waar een toelichting over de velden staat, de blauwe velden zijn verplicht.

Als u geen gebruik maakt van divisies, vul daar dan hetzelfde in als wat u in de afdelingsvelden invult.

Aanleveren van de ingevulde Vrije Velden Definitie bestanden

Wij raden aan om de ingevulde bestanden aan te leveren via FTPS, hiermee worden ze veilig van uw apparaat naar uw arbodienst geüpload.

Mocht dit voor u geen optie zijn, dan kunt u de bestanden eventueel per e-mail aanleveren in een wachtwoord beveiligd ZIP bestand. Het is dan belangrijk om het wachtwoord van dit ZIP bestand niet per e-mail te versturen, maar bijvoorbeeld via SMS.

FTPS via FileZilla

U kunt bijvoorbeeld het programma FileZilla Client gebruiken om de bestanden via FTPS aan te leveren.

  1. Open FileZilla Client (of download via https://filezilla-project.org/download.php).
  2. Vul de door uw arbodienst aangeleverde server (host), gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op Snelverbinden.
  3. Accepteer eventueel het certificaat, controleer of de host overeenkomt met de gebruikelijke of alternatieve naam in het certificaat.
  4. Ga in het linker venster naar de map waar de aan te leveren bestanden staan.
  5. Sleep het aan te leveren bestand van het linker venster naar het rechter venster.
  6. Als alles goed is gegaan, dan staan de bestanden nu ook in het rechter venster. Wanneer dit zo is, dan kunt u FileZilla Client afsluiten en is de aanlevering gedaan. Laat dit weten aan uw arbodienst.

Het is ook mogelijk om een afspraak met ons in te plannen, dan kijken we vanaf afstand (via Zoho Assist of Microsoft Teams) met u mee om de aanlevering op deze manier te doen. Mocht u dat willen, neem dan contact met ons op.

E-mail via wachtwoord beveiligde ZIP

Helaas is het niet mogelijk om via Windows Verkenner een wachtwoord beveiligde ZIP te maken. U kunt hiervoor bijvoorbeeld 7-Zip of WinRar gebruiken.

  1. Als 7-Zip nog niet op uw apparaat staat, download deze dan via https://www.7-zip.org.
  2. Klik met de rechtermuisknop op het aan te leveren bestand (u kunt ook meerdere bestanden selecteren).
  3. Ga naar 7-Zip -> Toevoegen aan archief (bij Windows 11 kan deze onder Meer opties weergeven staan).
  4. Vul (twee keer hetzelfde) wachtwoord in bij Versleuteling en klik op OK.
  5. Stuur het ZIP bestand per e-mail naar uw arbodienst en het wachtwoord bijvoorbeeld per SMS.

Vragen?

Neem dan contact met ons op.

Wat is BCS Dossier Manager?

BCS Dossier Manager is een digitale oplossing voor het beheren van personeels- en verzuimdossiers. De software is ontwikkeld door BCS HRM & Salarisadministratie en ondersteunt organisaties bij het veilig en gestructureerd vastleggen van HR-gerelateerde informatie.

Met deze tool kunnen gebruikers onder andere:

  • Verzuim registreren en opvolgen volgens de Wet verbetering poortwachter;
  • Medische en personeelsgegevens centraal en beveiligd opslaan;
  • Samenwerken met externe partijen zoals arbodiensten;
  • Rapportages genereren voor inzicht in verzuim en dossieropbouw.

BCS Dossier Manager is ontworpen om te voldoen aan actuele wet- en regelgeving op het gebied van privacy en gegevensbescherming (AVG). De software wordt veel gebruikt binnen het MKB en door organisaties die behoefte hebben aan overzicht en controle over hun HR-processen.

Voor meer informatie over deze oplossing verwijzen wij u graag naar de website van BCS: https://bcs.nl/en/hrm-software/bcs-dossier-manager

Vragen?

Neem dan contact met ons op.

Gebruiker toevoegen aan een gedeeld postvak

Via dit stappenplan, kunt u een gebruiker toevoegen aan een gedeeld postvak binnen Microsoft 365 Business.

  1. Ga naar https://admin.microsoft.com, en meld aan met een Microsoft 365 Business gebruiker die beheerder is.
  2. Klik aan de linkerkant op Teams en groepen -> Gedeelde postvakken.
  3. Klik het gedeelde postvak aan, waar u een gebruiker aan wilt toevoegen.
  4. Klik op Bewerken onder Leden.
  5. Klik op Leden toevoegen.
  6. Zoek de gebruiker(s), klik deze aan en klik op toevoegen.

Vragen?

Neem dan contact met ons op.

E-mail instellen in Microsoft Outlook

Via dit stappenplan, kunt u uw e-mail instellen in Microsoft Outlook. In dit stappenplan gebruiken wij “miruict.nl” als voorbeeld domein naam, vervang deze met uw eigen domein naam.

Algemeen

Gebruikersnaam is uw email adres.

IMAP
Inkomende server: mail.miruict.nl
Inkomende poort: 993
Inkomende versleuteling: SSL/TLS

SMTP
Uitgaande server: mail.miruict.nl
Uitgaande poort: 587
Uitgaande versleuteling: STARTTLS
Zet vinkje met authenticatie voor uitgaande server benodigd aan, kies voor zelfde als inkomende server.

Outlook 365 / Outlook 2016

Stap 1:
Klik linksboven in op “Bestand”.

Stap 2:
Klik op “Account toevoegen”.

Stap 3:
Vul uw email adres in en klik op “Verbinding maken”.

Stap 4:
Klik op “IMAP”.

Stap 5:
Vul bij Inkomende en Uitgaande e-mail server uw domein naam in met “mail.” ervoor.
Zet de Inkomende e-mail poort op 993.
Zet de Inkomende e-mail Versleutelingsmethode op SSL/TLS.
Zet de Uitgaande e-mail poort op 587.
Zet de Uitgaande e-mail Versleutelingsmethode op STARTTLS.
Klik op “Volgende”.

Stap 6:
Vul uw wachtwoord in en klik op “Verbinding maken”.

Outlook Android

Stap 1:
Open de “Play Store”.

Stap 2:
Zoek naar “Microsoft Outlook”.

Stap 3:
Druk op “Installeren”.

Stap 4:
Druk op “Openen”.

Stap 5:
Druk op “Account toevoegen”.

Stap 6:
Vul uw email adres in.
Druk op “Volgende”.

Stap 7:
Druk op “IMAP” onder het kopje “Geavanceerd”.

Stap 8:
Vul bij “Weergave naam” uw naam in.
Vul bij “Omschrijving” in hoe u het account wilt herkennen.
Vul bij “IMAP Inkomende Mail Server” uw domein naam in met “mail.” ervoor.
Zet de “Poort” op 993.
Vul bij “IMAP Gebruikersnaam” uw email adres in.
Vul bij “SMTP Uitgaande Mail Server” uw domein naam in met “mail.” ervoor.
Zet de “Poort” op 587.
Vul bij “SMTP Gebruikersnaam” uw email adres in.
Klik op het vinkje rechts boven in.

Problemen / vragen?

Neem contact met ons op.

Back-up maken in DirectAdmin

Via dit stappenplan, kunt u een back-up maken in DirectAdmin.

  1. Ga naar DirectAdmin en log in met uw inloggegevens.
    Bij Van Der Toorn & Geertse is dit https://am-da01.miruict.nl:2222.
  2. Klik op Advanced Features -> Create/Restore Backups.
  3. Selecteer wat u wilt back-uppen, bijvoorbeeld voordat u een WordPress update doet selecteert u Website Data en Database.
  4. Klik op CREATE BACKUP.
  5. Klik op het Messages en wacht totdat er een bericht staat Your backups are now ready. U kunt eventueel verversen met rechtsbovenin.

Vragen?

Neem dan contact met ons op.

Wat is DirectAdmin?

DirectAdmin is een krachtig en gebruiksvriendelijk controlepaneel waarmee u eenvoudig uw webhostingomgeving kunt beheren. Of u nu een website-eigenaar, ontwikkelaar of reseller bent, DirectAdmin biedt u de tools om uw hostingdiensten efficiënt en overzichtelijk te beheren.

Met DirectAdmin kunt u onder andere:

  • E-mailaccounts aanmaken en beheren
  • Domeinnamen en subdomeinen instellen
  • Bestanden uploaden en beheren via de bestandsbeheerder
  • Back-ups maken en terugzetten
  • MySQL-databases aanmaken en beheren
  • SSL-certificaten installeren voor een veilige verbinding

Dankzij de overzichtelijke interface en de snelle prestaties is DirectAdmin een uitstekende keuze voor zowel beginners als gevorderde gebruikers. Het stelt u in staat om zonder technische kennis toch volledige controle te hebben over uw hostingomgeving.

Vragen?

Neem dan contact met ons op.

Downloaden, installeren en gebruiken van Lenovo Dock Manager

Via dit stappenplan, kunt u Lenovo Dock Manager downloaden, installeren en gebruiken om uw Lenovo dock(s) te updaten.

  1. Ga naar de Lenovo Tools for Administrators website: https://support.lenovo.com/us/en/solutions/ht037099
  2. Download de Lenovo Dock Manager.
  3. Installeer de Lenovo Dock Manager.
  4. Open de Lenovo Dock Manager.
  5. Klik op CHECK UPDATES .
  6. Wanneer er een update is, zal er een popup tevoorschijn komen, klik dan op YES.

Vragen?

Neem dan contact met ons op.

Wat is de Microsoft Store?

De Microsoft Store is uw centrale plek voor alles wat u nodig heeft om productief, creatief en verbonden te blijven. Of u nu werkt, studeert of ontspant, in de Microsoft Store vindt u een uitgebreid aanbod aan apps, software, games, films, en meer – allemaal veilig en eenvoudig te downloaden op uw Windows-apparaat.

Wat kunt u doen met de Microsoft Store?

  • Apps en software downloaden
    Van productiviteitstools zoals Microsoft 365 tot creatieve apps voor foto- en videobewerking – u vindt het allemaal op één plek.
  • Games spelen en kopen
    Ontdek een breed aanbod aan games, van casual puzzels tot grafisch indrukwekkende titels. Veel games zijn ook beschikbaar via Xbox Game Pass.
  • Films en series bekijken
    Huur of koop de nieuwste films en populaire series, en bekijk ze direct op uw apparaat.
  • Veilig en betrouwbaar
    Alle content in de Microsoft Store is gecontroleerd op veiligheid en compatibiliteit met Windows, zodat u met een gerust hart kunt downloaden.
  • Updates en synchronisatie
    Uw apps worden automatisch bijgewerkt en zijn eenvoudig te synchroniseren tussen uw apparaten via uw Microsoft-account.

Of u nu op zoek bent naar nieuwe tools voor uw werk, entertainment voor in uw vrije tijd, of educatieve apps voor uzelf of uw gezin – de Microsoft Store biedt een wereld aan mogelijkheden, direct binnen handbereik.

Vragen?

Neem dan contact met ons op.

Hoe past u uw website aan met Elementor?

Deze handleiding leert u uw website aan te passen met Elementor op WordPress.

Hoe ga ik naar Elementor om mijn website aan te passen?

  1. Ga naar ([Website]/wp-admin) om in te loggen op uw website.
  2. Zodra u bent ingelogd klikt u linksboven op uw website en navigeert u naar de pagina die u wilt aanpassen.
  3. Druk boven aan de website op Bewerk met Elementor. Let op: wanneer u uw muis over de tekst houd zonder te klikken krijgt u de opties om de footer of header aan te passen.

Hoe pas ik tekst aan in Elementor?

  1. In het bewerk menu gaat u naar de tekstblok dat u wilt aanpassen en drukt u op het bewerk icoon:
  2. Zodra u op het icoon heeft geklikt krijgt u aan de linkerkant het bewerk menu waar u de tekst kan aanpassen:
    Bewerk menu

Hoe past u een foto aan

  1. Ga naar de foto die u wilt aanpassen en selecteer het bewerk knop
  2. in het bewerk menu aan de linker kant klikt u op de foto om een nieuwe foto te uploaden.
  3. Wanneer de foto nog niet toegevoegd is aan de website kunt u dit hier doen door op bestanden uploaden te klikken. Wanneer u dit doet komt er een drop-down met een button om uw bestand toe te voegen. Klik hier het desbetreffende PDF bestand aan en klik vervolgens op openen.

Hoe voeg ik een media bestand toe aan mijn website?

Een media bestand kunt u op twee manieren toevoegen: In het geval van een afbeelding kunt u het direct doen via de instellingen van het aanpassen van een afbeelding.
Mocht het gaan om een PDF bestand dan zult u dit via het dashboard moeten doen. Een PDF bestand word normaliter toegevoegd als een link welke te bezoeken is via een button of tekst.

Klik op media links in de instellingen, dit is het 3de menu item van boven.
Bovenin kunt u nu op mediabestand toevoegen klikken, wanneer u dit doet komt er een drop-down met een button om uw bestand toe te voegen. Klik hier het desbetreffende PDF bestand aan en klik vervolgens op openen.

Wanneer u dit hebt gedaan zal het bestand onder de drop-down te zien zijn in uw verzameling. Klik vervolgens op het bestand om de opties te openen, rechts onderin staat een button met de tekst “URL naar klembord kopiëren”, klik dit aan.

Vervolgens gaat u naar de pagina die u wilt aanpassen en opent u weer de Elementor editor zoals eerder beschreven. Wanneer u dit gedaan heeft gaat u naar de button of tekst waarin u het PDF bestand wilt toevoegen.
Onderin de opties staat een optie om een link toe te voegen, hier plakt u de URL die u zojuist hebt gekopieerd.
Wanneer u dit gedaan heeft kunt u nog op het tandwieltje naast het vakje van de link klikken, hier kunt u kiezen of de PDF in een nieuw venster geopend moet worden.

Hoe sla ik mijn wijzigingen op?

Rechts bovenin staat een knop met publiceren, wanneer u dit aanklikt zullen uw wijzigingen opgeslagen worden. Wanneer u de pagina probeert te verlaten zonder opgeslagen te hebben, zal u hier een melding van krijgen.

Vragen?

Neem dan contact met ons op.