Wanneer een gebruiker probeert om e-mail doorsturen buiten de Microsoft 365 tenant aan te zetten of als de beheer probeert om een gedeeld postvak buiten de Microsoft 365 tenant te laten doorsturen dan krijgen de personen die naar de postvakken een e-mail sturen de volgende foutmelding te zien:
Remote server returned ‘550 5.7.520 Access denied, Your organization does not allow external forwarding. Please contact your administrator for further assistance. AS(7555)’
Dit is op te lossen door een uitgaande spamfilterbeleid aan te maken.
- Log in als beheerder binnen de Microsoft 365 tenant.
- Ga naar Microsoft Defender:
https://security.microsoft.com - Ga aan de linkerzijde naar E-mail en samenwerking -> Beleid en regels -> Bedreigingsbeleid -> Anti-spam.
- Klik op Beleid maken -> Outbound
- Vul een naam in zoals Allow forwarding from mike@ en een beschrijving zoals Forwarding from mike@source.nl to mike@destination.nl en klik op Volgende.
- Kies de gebruiker, bijvoorbeeld mike@source.nl en ik op Volgende.
- Zet Regels voor automatisch doorsturen op Aan – Doorsturen is ingeschakeld en klik op Volgende.
- Klik op Maken.
- Klik op Gereed.
- Controlleer dat Status op Aan staat.
Vragen?
Neem dan contact met ons op.